Tuesday 15 March 2011

SETEGUH TEKAD

"Mendegar tangisan ayah pada waktu malam amat mengayat hatiku untuk dikenang. Mendengar batuknya yang bertalu-talu mengocak hening malam menjadikan aku hiba. Betapa luhurnya hati seorang insan kerdil seperti ayahku, seorang ayah yang tidak pernah putus harap untuk berdoa dan mengadu kepada-NYA.


Mengimbau kembali zaman kecilku, bersama keperitan ayah dan ibu membesarkan anak-anak, mengingat tangisan ayah di tengah malam di tikar sejadah benar-benar memberiku semangat untuk merubah nasib keluarga. Sesungguhnya, merenung jejak-jejak silam dalam proses pendakianku, terlalu banyak pengalaman menarik yang boleh direnung kembali.."


SETEGUH TEKAD menyelami kehidupan anak kelahiran Melaka ini mendaki tangga-tangga kejayaan. Sebuah rentetan pengalaman hidup yang menekankan aspek motivasi dan berupaya merangsang jiwa agar sentiasa bersemangat kental.

Prof. Dr. Sidek Baba, tokoh pendidik yang berjiwa besar ini mengajak anda menilai erti sebuah kehidupan yang amat perlu diisi dengan ilmu. Yang pasti, setelah menutup helaian akhir autobiografi ini, anda semua akan terdorong untuk membuat perubahan dalam diri. Mudah-mudahan anda akan dapat mengambil iltibar daripada perjalanan hidup ikon umat islam ini..

No comments:

Post a Comment