Tuesday 15 March 2011

DI SINI BERMULA..

  Tanggal 25 Jun 1992.. lahir nya seorang insan yang sngat kerdil ke atas muka bumi ini..tidak lain tidak bukan, itu adalah aku..Berjuta-juta terima kasih yang tidak terhingga kepada ma dan ayah kerana telah membesarkan aku, bagi makan pakai kepadaku, memandikan aku, memberi didikan kepada aku, dan semua lah yang  tak mampu aku ungkap di sini. Aku dibesarkan dalam keluarga yang susah,yang amat susah berbanding dengan orang lain.. Bila diingatkan balik kisah-kisah dulu, mengalir air mata sorang-sorang. Sedih mengenangkan ayah yang terpaksa bekerja keras di ladang semata-mata nak bagi makan kat kami satu family.. ma pula surirumah sepenuh masa. Kadang-kadang, ma pun tolong ayah kerja kat ladang untuk cari duit lebih.. Rezeki kami pada masa tu boleh dikatakan bergantung seratus peratus ngan hasil kerja ayah kat ladang.. tapi kadang-kadang kalau terdesak sangat,ayah terpaksa tebalkan muka pergi pinjam duit ngan sedara,tak pun ngan member-member terdekat... kalau ada yang sudi bagi pinjam, ade la rezeki kami...tapi kalau tak ada yang nak bagi pinjam, tak de rezeki la jawab nye..
  Aku respect sangat ngan ayah. Ayah seorang yang amat sabar dan tabah. Ma pula baik sangat-sangat tapi tegas..biasa la,seorang ibu mesti la tegas terhadap anak-anaknya kan...Walau apa pun yang terjadi, ma ngan ayah tetap didahulukan dalam semua perkara. Sebab Allah dah nyatakan dalam Al-Quran.."keredhaan Allah terletak pada keredhaan Ibubapa"..jadi, apa-apa pun, dahulukan ibu bapa kite ye..^_^

No comments:

Post a Comment